Thursday, November 27, 2008

Kursus Intensif Bahasa Arab Dan Pemantapan Ibadah ( KIBAR 08 )


Rmc Training Centre dengan kerjasama Unit Tugas-Tugas Khas Matri, menganjurkan KIBAR bertempat di Matri dan Srim bermula dari 22 Nov 08 sehingga 5 Dis 08. Kursus untuk pelajar-pelajar yang selesai menduduki peperiksaan UPSR ini diadakan untuk memberi pendedahan awal berkaitan Bahasa Arab.

Wednesday, November 26, 2008

Template ni...?

OK..rasanya baba fikirkan nak letak template ni..lagi byk surf tenet..lg byk yg terjumpa..apa pon...buat pengunjung..tegor2 la..:)

Tuesday, November 25, 2008

Masih memikirkan...

Hmm...try cari template..dapat template ni...buat sementara nak guna yang ni dulu..nampak mmg come template ni..tp shoutbox mcam x leh letak laa..x pe laa..nnti la pikir lain..ngantuk laaa :p

Monday, November 24, 2008

Dalam pembikinan




Assalamualaikum...dok tukar2 template...ada benda yg ilang lak...jd...sori atas kekurangan...masih dlm pembikinan...dan masih belajaq :)

Saturday, November 22, 2008

amysar mengisi masa lapangnye....

amsyar bersama bukunya...kamus 3 bhasa..jgn tak tau..si kecik ni dah pandai 3 bhsa....arab,ing n malay
ni le kerja dia.....pantang tgk buku dia....asyik mengadap je..smpi abis lunyai


ni lagi satu kegemaran dia....komp asyik terpasang je....asyik ngan zikr n blaja ABC,ALIF BAA TA' , Wahid ,ISnani ....mcm2 le.....tu gigit wayar charger laptop.....heheeeehe...


haaa ni lagii satu.....suka dok dlm almari....abis dikluarkan baju2 yg mama kemas...tau wat pe...nak masuk dia lee....



ni sudut ilmiah ida kat bilik.......

tak sabar nak abeskan kursus

bila memikirkan kursus yg sdg diikuti unt melayakkan diri menjadi sbhagian penjawat awam ini...rasanya masa itu amat pjg walaupun sbnrnya masih ada lagi 10 hari....dah xsbr nk tamatkan kursus ini hehe......apalai nk cuti lee......masa ni la masa yg terbaik unt keluarga....bercuti bersama amysar n baba di kampung.....thn dpn dh nak mula kerja.....ntah dimana agaknya mama akan di postingkan....terima je la..semua ini ada hikmahnya....unuk masa depan..baba pun xtau lg camner ,dimana n apa yg bakal baba lalui.....moga2 xdi"lempar" jauh dr mama n amsyar........bkn pee...xsanggup dh nk berjauhan ....:) ari ni kiat org ada dua jmputan walimah.....kak Bib akan di aqad nikahkan pd jm 11pg ni bersama jejaka bertuah dr Selangor.....moga K.Bib n Suami di rahmati Allah dan DiredhaiNYa......doa kami sekluarga...begitijg sepupu Intan....


Sunday, November 16, 2008

Anak-anak pelajar 2L


Qayyim, Nazmi, Aiman, Imran, Muqri

Iskandar, Irfan Bustami, Hanif, Aiman Haikal, Wan, Mohd

Ahmad Fahmi, Hazim Mohd Rawi, Hamim, Akil, Saifullah samsudin

Arif, Ikhmal Zulkifli, saifullah Samsudin, Ikhmal Safiee, Hazim Saharizal


Mohd Fahmi, Baihaqi, Naqi, Syafiq, Fuad


Assalamualaikum...bila habis saja musim pengajian tahun ini..rasanya mmg byk pengalaman yang boleh baba dapat...pengajar anak2 tahun 2, mg byk karenahnya..dulu ngajar Sek Men..ada karenah tersendiri..tp bila ngajar Sek Ren pastinya akan ada karenah tersendiri...

Walau siapa pon mereka..pastinya kalau dah jdi pendidik..kita akan dapat rasai pahit manis dalam pendidikan..sbb bukan didikan yang semata2 pergi sekolah..ajar..dan balik rumah..merekalah yang akan mencorak pentas dunia suatu hari nanti...

Yang pasti apa yang dapat baba rasakan disini...anak baba juga akan mendapat didikan..sudah tentu didikan pertama untuk anak2 bermula dirumah..baba dan mama sebgai guru pertama..smemangnya sentiasa memberikan contoh yang terbaik... suatu hari nnati Amsyar pon akan menjejak zaman persekolahan.. bila mendidik disekolah..baba cuba beri yang terbaik kepada anak2 pelajar..teringat Amsyar dirumah..nnti perkara ini akan dilaluinya juga.. Ya Allah berilah kekuatan kepada baba dan mama dalam didikan anak2...


Saturday, November 15, 2008

Cuti sekolah bermula....

hari ini dah mula cuti persekolahan ....namun mama masih ada lagi kursus terakhir sebelum meninggalkan maktab,iaitu Kursus induksi Sistem Saraan malaysia (KISSM)...kursus ini akan bermula pada 18 nov hingga 6 dec,KISSM penting untuk pengesahan jawatan nanti...klu xikut maka mama xdapat mengesahkan jawatan disampin exam2 yg bakal dilalui ....maknanya kami akan berhari raya di perlis bg raya haji tahun ni...xpelaa...mana-mana pun sama sahaja,lagipun raya posa baru ni dah kat kelate...mungkin raya ke2 atau ke3 baru balik kelate unt bercuti..pahtu 20hb balik perlis semula,baba ada msyrt kat SRIM....blh le kitaorg g kenduri walimatul 'urus kawan2 kat perlis ni pas raya nanti....hmm..xtau nk tulis pe...sesaja je hilangkan boring biasa ada kuliah tapi dah abes exam baru ni maka abesla sesi kuliah mama...leh la main ngan Amsyar kat umah....g jln2 petang2.....

Tuesday, November 11, 2008

Jamuan Akhir Tahun - SRIM

Jom makan!

Ni bahagian pelajar perempuan

antara kerepek yg ada

Eh! roti bakar pon ada ;)


sedapnya tart..

Tarikh - 11 Nov 08

Tmpt - Dewan Srim

Hari ni SRIM telah mengadakan Jamuan Akhir tahun..untuk semua kelas dari darjah 1 - 6. pelajar2 la yang paling best sekali time ni..jamuan ni kiranya sekali dengan sambutan hari raya juga la..walaupon syawal dah lepas lama dah.. ; )

Apo pelajar2 terutamanya sek rendah mmg perlukan perhatian serius..kalau ada aktiviti macam ni mmg kita boleh tgk depa la yang paling seronok..apa pon..mg byk kuih yg di bawa..kuih raya..kuih x raya..nasi lemak,kueteow..roti..biskut..snack..kerepek..macam2 la..

Pengajaran...

di dewan terbuka kem legenda seri negeri langkawi
bersama kawan- kawan di bilik penginapan

balai berlepas jeti kuala perlis


kenangan di pintu masuk kem......


slm sjhtera...alhamdulillah...mama dah smpai ke rumah unt bersama amsyar n baba yg dirindui...sepanjang 5 hari berada di langkawi....amat susah unt melayan hati n perasaan terpaksa berpisah jauh dengan anakanda n suami yg tersayang...sesungguhnya perpisahan itu mengajar erti rindu n kasih yg sebenarnya...di sana ,kami tiada perhubungan ,hp diambil oleh pihak urusetia...so ,lima hari lah mama xdgr suara amsyar n baba....kami xpernah berpisah selama ini...klu g maktab pun,ptg dah balik...xpun malam baba g amik kat taman siswa,jitra.mlm mesti balik tido kt umah....apapepun..alhamdulillah kursus tersebut bjaya ditamatkan..moga kami semua bjaya dlm ujian yg diberi.....xnk dah masuk Btn unt kali keseterusnya..na'uzubillah......

Sunday, November 09, 2008

Mama masuk kursus Tata Negara


selama 5 hari mama tinggal kan amsyar n baba ikut kursus BTN di Kem Lagenda Seri Negeri, kat Pulau Langkawi, sama-sama dengan kawan-kawan mama dari IPDA..tp masa nak pi kamera pulak tertinggal..hmm.kalau tak boleh la amik pic buat kenangan..baba n amsyar doakan mama selamat sampai..esok jer pon..hehehe...k Miss u MAMA... :x

Sunday, November 02, 2008

Bengkel PRAI


Hari : Sabtu dan Ahad
Tarikh : 1 - 2 Nov 08
Tmpt : SRIM

Bengkel tentang kertas jawapan Peperiksaan Rendah Agama Islam ( PRAI ) telah di adakan di Srim..Semua wakil2 dari Seru Ummi, Al-Hilal, Sriq, Srikg, Srik, Al- Ghuffran, Seria telah berkumpul dan bersama2 berbincang memeriksa kertas jawapan pelajar2..yg penting... disamping peperiksaan UPSR yang memang di lalai oleh pelajar2 tahun 6..peperiksaan PRAI ini untuk melahirkan pelajar yg memahami Islam dari awal lagi..wallahu A'lam

Jalan - Jalan Tasik Melati




Kami p jalan2 ke Tasik Melati Jumaat baru ni..Kesian kat Amsyar asyik main dlm rumah ja..jadi bawa dia keluar..boleh kembang kan pemikiran kognitif nya ;)

Aksi Amsyar

video

Peperiksaan Akhir Tahun 08 - SRIM


Peperiksaan akhir tahun 08 bagi pelajar-pelajar Sek Ren Seri Melati, Tunjung, Perlis. Baru saja habis baru2 ni..sebenarnya semua Sek Ren kat Perlis periksa hari yang sama..sebab semua nya guna MGB ( Majlis Guru Besar ) apa pon semua cikgu2 dah bagi semua..budak2 pon dah jawab...tawakkal dan serah kat Allah swt...yg penting kita semua mencari redha Allah swt