Friday, December 17, 2010

ALHAMDULILAAHH DAH BLH DISCARGE

14dec 2010........tetiba je aku dpt kesan kluar pendarahan/bleeding sikit.......aku pun xtau kenapa@apa sebabnya....mlm tu sesudah solat magrib kami terus ke klinik doktor wan balqis unt mendapatkan rawatan awal.....mnjadi org pertama mendaftar kami trus dipanggl ke bilik rawatan.....setelah ditemuramah oleh doc ,doktor terus mengarahkan kami ke Hospital KAngar kerana perkara sebegini tidak sepatutnya berlaku....memandangkan aku sudah dua kali mengalami keguguran......kami terus ke unit kecemasan....aku dah naaik risau memandangkan di tpt menunggu org agak ramai...agaknya dpt nombor brapa lah...tp bila diterangkan di kaunter pendaftaran aku terus dipanggil ke bilik rawatan tanpa perlu menunggu...Alhamdulillah Allah mudahkan urusan ini...
setelah beraada tidak smpai seminit dok mengarahkan aku trus ke bed unt di periksa......sampel darah juga diambil.....hubby n amsyar menunggu di luar...aku cukup risau namun tidak henti2 memanjatkan doa pada ilahi......kurang lebih 30min menunggu keputusan darah aku jg di masukkan drip(air) mungkin utk menyegarkan skit badan....tidak lama kmudian dok dtg unj scan dan blalu pergi.....aku pun xtau kemana menghilangnya dokt mungkin ramai lagi org yg memerlukan rawatan maklumlah bahagian kecemasan kan byk kes Kecemasan....
tiba2 dtg seorg pembantu menyuruh aku duduk di atas kerusi katanya aku ditahan....aaaarrgghhh apakah nasib kami seterusnyaa.....
aku disorongkan ke tingkat3 wad GYnea unt pemeriksaan lanjut......hampir jam12 mlm hubby terpaksa pulang...kesiankan amsyar yg ditinggalkan id rumah tok....
15dec.....masih di hospital......doktor pakar dtg mmbuat pemeriksaan jam 6pg aku di bawa ke tingkat2 unt di scan sekali lg...alhmdulillah...kata dok kandungan masih elok tp terlalu awal unt menegsan jantung bayi.....aku diberi tempoh sehingga 19jan 2011 nnti unt di scan semula..
kes ini diistilah kan sebagai _miss abbortion:kandungan xjadi....tp insyaAllah disebabkan terlalu awal dok pun xblh nk bgi jwpan so kena tgu 19nnti br tau mcm mana.....skrg aku di beri cuti sehingga 30dec...tp mmg dah cuti pun hehhe dan di nasihatkan berehat sepenuhnya tnpa melakukan sebarang kerja...adoiilaaaa.......nk g taiping pun xblh...seboleh3nya di elakkan......umah sana blum kemas nk pindah mai sini..
unt sesi depan aku ditempatkan di SK TITI tInGGI ,.....jln pdg besaq.....hmmmmsek kecik ja nk banding ngan sek simpang yg mmpunyai 1400 lbh pljr sini hanya 300 lbh sjaaa.....apapun ALHAMDULILLAH mungkin ini adalah yg terbaik buat aku......

1 comment:

Anonymous said...

moga terus sihat sentiasa....

Allah yusahhilki ya ustzh.....