Saturday, December 25, 2010

انا لله وانا اليه راجعون

salam sejahteraaa.....alhammdulillah...hari ni jam 4.45ptg aku sudah blh discharge dr wad 3 Hospital Tunku Fauziah,Kangar....Igauan ngeri bertukar mnjadi kenyataan apabilaa kandungan ku yg ke4 ini juga turut "mengikut jejak "kandungan ke2 dan ke3.......setelah genap sembilan mgu 4 hari....sebelum roh ditiupkan dia telah kembali semula kepangkuan RABB....Maha Suci ENgkau

Tuhanku......

walaupun amat susah unt aku terima namun aku gagahi juga kerana yakin dengan stiap yg berlaku ada hikmah yg tersembunyi yg tentunya tidak akan dpt diketahui oleh kitaa.....susunan ALLAH lebih baik mengatasi segalanyaa,,....

24 dec,jam 11mlm terasa sakit dibahagian perut seperti senggugut namun aku cuba jua pejamkan mata memandangkan hubby agak keletihan baru smpai dr Taiping kemudian menguruskan barang2 dr sana.....terjaga dr lena tepat jam 3.30 pagi....terasa seperti ada sesuatu yg mengalir..........aku terus bangun menuju ke bilik air.....selesai Qadha hajat....darah terus keluar diikuti janin yg telah terbentuk kaki tangan kepala....YA ALLAH.......aku hanya mampu menyebut namamu ya ALLAH...dengan terketar2 aku mengambil ketulan tersebut dan menyiram dengan sedikit air unt menghilangkan darah...aku membawanya kebilik dan diletak diatas meja unt menghormati nya...aku terus mengejut huby yg nyenyak tidur....."dah gugur pun...."kataku pd suami.....itulah takdir ALLAH buat kami,.....Ya ALLAH kiranya ini adalah yg terbaik buat kami....kami menerima dengan penuh hati,kiranya ini adalah kaffarah dosa2 kami maka engkau ampunilah kami...........


Jam 6.30pg .....cebisan uri juga turut keluar..akuterus bersiap2 utk ke hospital,sesampai di bah kecemasan aku terus diperiksa oleh doktor yg bertugas.....kmudian terus diambil darah,masuk air/drip setelah sejam aku disorong ke wad 3....chek-in hotel semula......apa blh buat......

hampir 3jam mennati barulah doktor dtg unt membuat pemeriksaan.....adoi........sakit juga kena chek kali ni,......setelah berpuas hati,dengan scan yg di lakukan,alhamdulillah semuanya ok,x perlu D n C.......itulah yg aku takut.....seboleh2nya xnak lalui dibius dAN dcuci rahim.......
malam tu terpaksa menginap di hotel tersebut.....jemu betul ......tapi xpeee leh rehat n tidur.....
25 dec..........setelah doktor berpuas hati dengan tahap kesihatan....aku dh blh keluar.........gembira blh balik umah tp perasaan sedih tetap ada kerana peristia ini berulang kembali........masuk 4 kali mengandung tp ini yg aku lalui......KEGUGURAN berulang......

No comments: